فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

تبدیل ذرات مادی و غیرمادی به یکدیگر

همانطور که در مباحث قبل گفتیم با کوچک شدن ذرات مادی و قرار گرفتن در سطح زیر اتمی خواص آنها به خواص ذرات غیرمادی نزدیک می شود و این موضوع در مورد ذرات غیرمادی نیز صادق است یعنی با کوچک تر شدن ذرات غیرمادی خواص انها به ذرات مادی نزدیکتر می شود و در یک سطح بسیار کوچک دیگر نمی توان تفاوتی بین خواص ذرات مادی و غیرمادی قائل شد این سطح از ذرات می تواند سطح بسیار کوچکی باشد که ما با ابزارهای خود قادر به تشخیص آن نباشیم ولی می توان از ذرات فوتون و ذرات زیر فوتونی به عنوان نزدیک ترین سطح به سطح مذکور سخن گفت ولی نمی توان این موضوع را به ذرات بزرگتر نسبت دهیم و دلیل آن تفاوت خواص ذرات مادی در این سطح می باشد. موضوع بسیار مهم در این سطح این است که ذرات مادی در این سطح خواص بسیار نزدیک به ذرات غیرمادی پیدا می نمایند. به عنوان مثال ذرات دراین سطح می توانند برای حرکت خود انرژی را از فضای اطراف خود به دست آورند و به حرکت خود ادامه دهند. به عنوان مثال فوتون ها می توانند با توجه به حجم بسیار کوچک خود انرژی خلاء را از محیط به دست آورد و تا هنگامی که این تفاوت در یک فضای کوانتمی وجود داشته باشد می تواند به حرکت خود در فضا ادامه دهد و برای این کار انرژی را تنها از محیط اطراف خود (انرژی نقطه صفر) به دست می آورد. هر چه ذرات غیرمادی نیز کوچکتر می شوند به آسانی می توانند این کار را با استفاده از خواص محیط انجام دهند. نکته دیگر در مورد ذرات در این سطح این است که ذرات مادی و غیرمادی در این سطح قابلیت برهمکنش با یکدیگر را داشته و می توانند با یکدیگر برهمکنش و تاثیر گذارند و این نکته بسیار مهمی است زیرا در حقیقت ارتباط ماده و غیرماده در این سطح اغاز می شود و به سطوح بالاتر گسترش پیدا می نماید و برای شناخت تاثیر ذرات غیرمادی بر زندگی خود باید از این سطح آغاز نماییم زیرا در این سطح خواص ذرات مادی و غیرمادی به یکدیگر نزدیک می شود و دریچه ای به ابعاد دیگر به وجود می آید. بنابراین ذرات بسیار کوچک این قابلیت را دارند که در دو فضای حقیقی با ابعاد گوناگون حرکت نمایند و با تبدیلات پی در پی می توانند خواص بسیار جالبی را به وجود آورند که در مباحث مکانیک کوانتمی به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد.

ذرات در سطوح بسیار کوچک این قابلیت را دارند که در ابعاد دیگری از فضا قرار گیرند و این موضوع سبب عبور ذرات مادی از سطوح انرژی می شود که در مکانیک کلاسیک غیر ممکن می نماید. نکته مهم در این خصوص وجود دارد و آن این است که ذرات در مکانیک کوانتمی دارای خواص کوانتمی می باشند به این معنی که در هر نقطه از فضا نمی توانند احتمال حضور یکسانی داشده باشند و در نقاطی از فضا احتمال حضور آنها نزدیک صفر است و در حقیقت ذرات مادی نمی توانند در این نقاط حضور داشته باشند و ذرات برای حضور در این نقاط باید تبدیل به ذرات غیرمادی شوند و این عمل با تغییر فاز در ابعاد کوانتمی آنها همراه است یعنی ذرات برای حضور مستمر در تمامی فضا باید تغییر ماهیت دهند و این موضوع از ذرات بسیار ریز خواص جالبی را به وجود می آورد که یکی از این خواص عبور آنها از فضاهایی است که به صورت کلاسیکی امکان عبور برای آنها وجود ندارد.

به عنوان مثال ذرات بسیار زیادی کشف شده اند که از سدهای پتانسیلی بسیار بزرگتر از انرژی جنبشی خود عبور می نمایند که این عمل از نظر مکانیک کلاسیک قابل توجیه نمی باشد ولی طبق معادلات مکانیک کوانتمی این ذرات دارای قابلیت هایی هستند که امکان تبدیل آنها به ذرات غیرمادی درست در لبه سد وجود دارد و در خارج سد مجددا به ذرات مادی تبدیل می شوند. یکی از دلایل به وجود آمدن این موضوع خود این سدهای می باشند که با تاثیر بر روی ذرات مادی می توانند ویژگی های آنها را طوری تغییر دهند که در بعد دیگری نیز این معادلات قابل حل باشند و در نتیجه عبور از سد بزرگتر از انرژی جنبشی برای آنها امکان پذیر است. در مورد فوتون ها نیز همین مطلب صادق است آنها بیشتر از نیرویی که به دست میآورند حرکت می نمایند و در این بین از سدهای مختلفی عبور می نمایند و همیشه سرعت آنها بعد از عبور از سد به سرعت قبلی باز می گردد و این موضوع نیز از نحوه تغییر ابعاد آنها ناشی می شود و در حقیقت آنها در حرکت از لایه های کوانتمی تغییر ماهیت می دهند و دوباره به حالت اول برمی گردند.


نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:31 ب.ظ http://www.IP3.blogfa.com

اگر دوست دارید تعمیر کار کامپیوتر خود باشید

اگر دوست دارید اطلاعاتان در مورد کامپیوتر افزایش یابد

حتما بازیدی از وبلاگ تخصصی کامپیوتر داشته باشید

باتشکر

www.IP3.blogfa.com

mohsen پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.cn3co.com/?ref=kobebryant

آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟

درآمد ماهیانه تا سقف 755,000 تومان در منزل

یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها

با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید

>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.cn3co.com/?ref=kobebryant

من میگم . . . پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:04 ب.ظ http://www.manmigam.com

افزایش بازدید وبلاگ شما
کاملا رایگان
لینک مطالب وبلاگ خود را کاملا رایگان در وبسایت ما قرار دهید
افزایش بازدید = افزایش رتبه در گوگل
www.manmigam.com

hossein پنج‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:12 ب.ظ http://www.akslar.com

سلام . مطالب وبلاگتون بسیار جالب بود . خوشحال میشم از سایت من هم دیدن کنین . در ضمن اگه براتون مشکلی نیست خیلی خوشحال میشم من رو با نام "برترین سایت عکس" لینک کنین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد