فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

ارتباط متافیزیک و کوانتم

با توجه به اینکه خواص ذرات مادی و غیرمادی در ابعاد بسیار کوچک حجمی و جرمی به یکدیگر نزدیک می شوند و تبدیلات ماده و غیرماده نیز در این سطح انجام می شود می توان به بررسی ماهیت این ذرات با توجه به این موضوع پرداخت. به عنوان مثال ما در مورد ذرات مادی اطلاعات بسیار زیادی به دست اورده ایم ولی در مورد ذرات غیرمادی اطلاعات بسیار اندکی در اختیار است و نقطه تلاقی خواص ذرات مادی و ذرات غیرمادی نقطه ای است که می توان به شناخت ذرات غیرمادی اقدام نمود و این موضوع می تواند رهیافت بسیار مهمی در متافیزیک باشد.

با توجه به این موضوع باید با شناخت لایه های عمیق تری از فلسفه کوانتم ارتباط وسیعی را بین کوانتم و ذرات غیرمادی برقرار نمود که مبنای شروع کار همان ذرات مادی در ابعاد بسیار کوچک می باشد. ذرات مادی وقتی در یک محیط مقید می شوند از خود خواص کوانتمی و غیرکلاسیکی بروز می دهند بنابراین این خواص می تواند توسط ذرات غیرمادی نیز صورت گیرد یعنی ذرات غیرمادی نیز وقتی مقید می شوند به دلیل وجود شرایط مرزی در آنها از خود خواص غیرکلاسیکی و کوانتمی بروز می دهند. از جمله خواصی که در حالت مقید ایجاد می شود عبور از موانعی است که به طور کلاسیکی عبور از آنها امکان پذیر نمی باشد و در شرایط مقیدی ذرات غیرمادی می توانند این خواص را به دست آورند. نکته جالب در مکانیک کوانتمی این است که خود اندازه گیری نیز می تواند به ذرات حالت مقیدی را القا نموده و در نتیجه حتی در مورد ذرات آزاد نیز در صورتی که بخواهیم به ان نزدیک شده و آزاد بودن انرا با اندازه گیری اثبات نماییم خود اندازه گیری باعث ایجاد حالت مقیدی (محدود) شده و در نتیجه ذره از خود خواص کوانتمی نشان می دهد.

ذرات غیرمادی نیز مانند ذرات دارای یک تابع توزیع احتمالی می باشند که طبق آن در نواحی مختلفی از فضا می توانند تراکم بیشتر و در نقاطی تراکم کمتر می باشد در این زمینه می توان گفت ذرات غیرمادی نیز دارای حالت های کوانتمی مخصوص به خود می باشند و در این ارتباط آنچه که می توان درک نمود این است که ذرات غیرمادی می توانند دارای فعل و انفعالات جاذبه و دافعه از نوع خود باشند و این موضوعات سبب ایجاد فرآیندهای بسیار پیچیده دیگری می شود زیرا این ذرات هم می توانند بر روی خود تاثیر گذار باشند و هم می توانند روابط کوانتمی بین ذرات مادی را تحت تاثیر قرار دهند و این نقطه ای است که متافیزیک از آن آغاز می شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:07 ب.ظ http://LeadAdvertisers1.Blogfa.Com

روش نوین کسب درآمد:
http://LeadAdvertisers1.Blogfa.Com

فاطمه فرضعلی دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:08 ب.ظ http://farzali.parsiblig.com

سلام. وبلاگ مفید و جالبی دارید. پیشنهادی دارم و اون اینه که شما که زحمت می کشید و مطالب زیبا را در وبلاگتون قرار میدید اگه لطف کنید و منابع مطالب را هم ذکر کنید می تونه برای کسانی که اهل تحقیق و نوشتم هستند رفرنس خوبی باشه علاوه بر اون مطلب مستند علمی تر از غیر مستند هست.
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد