فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

ارتباط با روح

روش های مختلفی برای ارتباط با ارواح در کتب مختلف ذکر شده است که یکی از مهمترین این روش ها بر پایه ایجاد انرژی مثبت و یا منفی بر روی یک صفحه لرزان می باشد که این صفحه با چرخش بر روی یک عدد و یا حرف خاصی می ایستد و به این طریق می توان با ابعاد دیگر ارتباط برقرار نمود و اصطلاحاْ با ارواح ارتباط برقرار نمود. یک یاز ابزارهایی که برای این منظور ساخته شده است تخته های ویجا ( ouija ) می باشند که در آنها اعداد و حروف در اطراف یک سکه قابل چرخش چاپ شده و در صورتی که دستان خود را بالای سکه قرار دهیم و تمرکز نماییم سکه می چرخد و روی یک حرف خاصی می ایستد و با کنار هم قرار دادن این حروف این تخته به صورت یک تخته سخنگو عمل می نماید. در این صورت ما می توانیم سوالات خود را از ارواح اطراف خود بپرسیم و جواب سوالات خود را از این طریق به دست اوریم. در مورد این نوع تخته ها بحث های زیادی وجود دارد که برخی از آنها می گوید که نباید از این تخته ها استفاده شود زیرا احتمال بروز مشکلاتی برای فرد استفاده کننده وجود خواهد داشت تجربیات گوناگون نشان داده است که در نود درصد مواقع دردسرهایی برای استفاده کننده از این تخته ها به وجود امده است و به خصوص این دردسرها وقتی است که فرد استفاده کننده از روح می خواهد یک عمل فیزیکی را انجام دهد و در این لحظه است که فرد دریچه ورود به دنیادی فیزیکی را در اختیار ارواح قرار می دهد و پس از آن ممکن است دردسرهایی برای وی و اطرافیانش به وجود آید. به این دلیل بسیاری از کارشناسان استفاده از این تخته ها را جایز نمی دانند و در صورت استفاده دستورالعمل های خاصی را برای استفاده از ان اراده می نمایند. این تخته ها بسیار ساده بوده و به آسانی می توان آن را ساخت.

بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند این حرکت در داخل تخته ها ناشی از نیروی تفکر و انرژی مغز می باشد و از آنجا که معمولا از این تخته ها چند نفر به طور همزمان استفاده می نمایند نیروی وارد شده نیز افزایش می یابد و در نتیجه سرعت حرکت در آن نیز افزایش می یابد.

اما از دیدگاه کوانتمی چگونه می توان به بررسی این مسئله پرداخت ؟ در ادامه به ارائه دلایل کوانتمی در رد این ارتباط می پردازیم :

با توجه به مباحث گذشته در خصوص ذره ای بودن روح و قرار گرفتن این ذرات در داخل محیط مادی بدن انسان به بررسی واکنش های این ذرات با ذرات مادی پرداختیم. ذرات غیرمادی روح می توانند در ابعاد بسیار کوچکی در کنار ذرات مادی قرار گرفته و در این ابعاد زیر اتمی خواص ذرات مادی و غیرمادی به یکدیگر نزدیک شده و در نتیجه می توانند یکدیگر را تحت تاثیر قرار دهند از جمله این تاثیرات تاثیرات کوانتمی است که در ادامه ان را توضیح خوهم داد.

ذرات غیرمادی روح با گرفتار شدن در داخل ذرات مادی ویژگی های کوانتمی به دست می آورند. این ویژگی به دلیل مقید شدن ذرات غیرمادی تحت تاثیر ذرات مادی حاصل می شود و اطراف بدن انسان برای آن به صورت شرایط مرزی عمل می نماید. این شرایط دو ویژگی اصلی را در اختیار ذرات روح قرار می دهد که یکی از انها عدم وجود ذرات روح در تمامی فضاها داخل بدن انسان به صورت یکسان می باشد. طبق این الگو روح در داخل بدن توزیع یکنواختی نداشته و شامل یک تابع توزیع احتمالی مانند ذرات مادی می باشد. ویژگی دوم نیز شامل امکان عبور ذرات غیرمادی از سد ایجاد شده و افزایش تابع احتمال توزیع این ذرات در خارج از بدن انسان می باشد که یکی از ویژگی ها و در حقیقت قدرات اصلی روح را به وجود می آورد. در این ارتباط نکته مهمی وجود دارد وآن این است که روح آزاد نمی تواند این ویژگی ها را داشته باشد و روح تنها زمانی دارای ویژگی پراکندگی و پراش به صورت عبور از شرایط غیرمجاز مادی و غیرمادی و نیز عبور از شرایط زمانی و مکانی را دارد که مقید بوده و شرایط خاصی برای آن وجود داشته باشد.

بنابراین می توان گفت ذرات در روح ازاد و غیر مقید داری قدرت عبور و یا حرکت و ویژگی های حرکتی مناسبی نیستند بنابراین روح مجرد نمی تواند نیروی لازم برای ایجاد تغییرات فیزکی در جهان حقیقی را داشته باشد و این تنها یک روح مقید است که می تواند با استفاد از قوانین کوانتمی نیروی لازم برای به حرکت در آوردن اشیا را داشته باشد. بنابراین نیرویی که باعث حرکت در دستگاه ویجا می شود نیروی روح افراد حاضر در اتاق است و ارواح موجود در اتاق یک چنین نیرویی ندارند. بنابراین تصورات ارتباط با ارواح از این طریق غلط است و نمی توان با روح به این طریق ارتباط برقرار نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد