فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

ارتباط جسم و روح

جسم انسان از ذرات مادی تشکیل شده است و این ذرات در ابعاد بسیار کوچک از قوانین کوانتم پیروی می کنند ولی در ابعاد زیر کوانتمی نمی توانیم قوانین کوانتمی را برای آنها به کار ببریم. وقتی ذرات از حد بسیار کوچکی کوچکتر می شوند دیگر قوانین کوانتمی نیز در مورد این ذرات صادق نمی باشد و در این حالت ما با ذرات ریزکوانتمی مواجه هستیم. این ذرات به قدری کوچک هستند که در یک فضای کوانتمی مستقل مادی و یا غیرمادی قرار نمی گیرند بنابراین نمی توانند از قوانین کوانتمی پیروی نمایند. بنابراین ما در بین ذرات مادی و غیرمادی با ذرات دیگری نیز روبرو هستیم که خواص آنها بین خواص ذرات مادی و غیرمادی هستند و مکانیکی که این ذرات را توضیح دهد مکانیک زیرکوانتمی می باشد. این مکانیک باید حرکت ذرات ریزکوانتمی را توضیح دهد و انتگراسیون برهم کنش های این ذرات با یکدیگر می تواند به تفسیر و توضیح ذرات کوانتمی بیانجامد.

ذرات مادی در ابعاد بسیار کوچک از قوانین کوانتمی نیز پیروی نمی کنند و نیازمند تعریف مکانیکی جدید برای تفسیر حرکت آنها می باشد. ذرات مادی در ابعاد بسیار کوچک رفتار بسیار نزدیکی با ذرات غیرمادی از خود نشان می دهند و این موضوع نشان می دهد ما بین ذرات مادی و غیرمادی ذرات دیگری نیز وجود دارند که درای خواص دوگانه از ذرات مادی و غیرمادی هستند و مکانیسم ارتباط بین ذرات مادی و غیرمادی را این ذرات به عهده دارند. به این ترتیب ذرات ریزکوانتمی می توانند ارتباط بین ذرات مادی و غیرمادی را بر عهده بگیرند و این موضوع نشان دهنده چگونگی ارتباط روح با جسم می باشد و نشان می دهد این ارتباط در ابعاد بسیار کوچک و ریزکوانتمی رخ می دهد. ذرات مادی می توانند بر روی ذرات ریزکوانتمی اثرگذاشته و این ذرات با توجه به خواص غیرمادی خود می توانند بر ذرات غیرمادی تاثیر گذاشته و به این صورت ارتباط ذرات مادی و غیرمادی امکان پذیر می باشد.

ارتباط جسم و روح دقیقا از همین مکانیسمی است که در بالاگفته شد و این مکانیسم از آنجا که در ابعاد ریزکوانتمی صورت می گیرد و قوانین مربوط به خود را دارد بنابراین حتی با بررسی کامل قوانین موجود کوانتمی نیز نمی توان به نحوه ارتباط این ذرات پی برد و این موضوع نیازمند مکانیک جدید می باشد. با توجه به همین موضوع است که نحوه ارتباط روح با جسم ارتباط بسیار نزدیکی با کارکرد ذهن دارد زیرا در کنترل ذرات غیرمادی اصولی که ذهن به کار می گیرد بسیار نزدیک به اصول قوانین زیرکوانتمی می باشد و نحوه این عمل توضیح دهنده ارتباط روح و جسم با یکدیگر می باشد.

با اینحال ذرات مادی از طریق این ذرات واسطه می توانند با ذرات غیرمادی ارتباط برقرار نمایند و این ذرات از مکانیسمی کددار جهت ارتباط استفاده می نمایند. این موضوع به این ترتیب است که برای ارتباط با ذرات غیرمادی هر نوع ذره مادی برای خود ذرات مادی واسطه ای را به کار می گیرد که تنها از طریق آنها می تواند به ارتباط خود ادامه دهد و به همین ترتیب است که ارتباطات ذرات مادی و غیرمادی بسیار گزینشی و خاص بوده و تنها از طرق بسیار محدودی می توان این ارتباط را برقرار نمود که این موضوع به پیچیدگی این ارتباط می افزاید.

نظرات 2 + ارسال نظر
راضیه پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 ب.ظ

ببخشید من می تونم ایمیل شما رو داشته باشم خیلی در گیرم

مهدی چهارشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:09 ق.ظ

سلام توضیحاتتون در مورد ارتباط روح و جسم قانع کننده است می شود کتابی را در این زمینه معرفی کنید که در عین تخصصی بودن با زبان ساده این مبحث و همچنین فیزیک ذهن را توضیح داده باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد