فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

نسبیت چیست؟(۲)

درک نسبیت در فضا نهفته است ما ابتدا باید بگوییم که فضای اطراف ما از چه چیز ساخته شده است تا بتوانیم موضوع پیچیده موجود در نسبیت را درک نماییم. از آنجا که ذرات مادی و ذرات غیرمادی در فضا گسترده شده اند و از نظر خواص ذرات غیرمادی به آنچه که فضای پیرامونی ما را در برگرفته است بسیار شبیه می باشد می توان مدلی را برای فضا در نظر گرفت که در این مدل ذرات غیرمادی بسیار کوچک فضایی که ما در آن حضور داریم شکل می دهد فرو ریختن ساختار این ذرات موجب فروپاشی تمامی قوانین در طبیعت می شود.

ذرات مادی می توانند در محیطی که ذرات غیرمادی به وجود آورده اند حرکت نمایند و نیروهای بین ذرات مادی در نتیجه تغییر ساختارهای غیرمادی حاصل می شود.

حال به موضوع اصلی یعنی نسبیت می پردازیم - با توجه به اینکه ذرات مادی و ذرات غیرمادی دارای برهم کنش های خاص بر روی یکدیگر می باشند و از طرفی ما می دانیم که این برهم کنش ها از طریق کوچکترین واحد مربوط صورت می گیرد و این واحدها خود از طریق ذراتی که خواص مشترک مادی و غیرمادی از خود بروز می نمایند ارتباط و برهم کنش ها را هدایت می نمایند. موضوع مهم در این بین و ارتباط ذرات مادی و غیرمادی زمان می باشد. در فضای مادی زمان در حدود یک میلیارد بار بزرگتر از زمان برای ذرات غیرمادی است و از انجا که زمان در فضای غیرمادی بسیار آهسته تر از فضای مادی می باشد زمان از دیدگاه ناظر مادی در محیط غیرمادی ثابت به نظر می رسد و سکون در این ناحیه متصور است در حالیکه برای ناظر در محیط غیرمادی زمان در محیط مادی بسیار سریعتر می گذرد . این دو موضوع و اختلاف زمانی بین فازهای مادی و غیرمادی موجب به وجود آمدن پدیده های نسبیتی در فضای پیرامون ما می شود.

به عنوان مثال در مورد سرعت وجود پارامتر زمانی می تواند تاثیرات عمیقی در محاسبه آن توسط ناظر ایجاد نماید. به این ترتیب که سرعت به دو پارامتر جابجایی و زمان وابسته است و در صورتی که زمان کوچکتر شود با افزایش جابجایی تاثیری در افزایش سرعت ایجاد نمی شود و این همان موضوعی است که می تواند باعث ثابت ماندن سرعت نور شود و سرعت نور را مستقل از سرعت منبع و ناظر ثابت محاسبه نماییم. این موضوع به این دلیل است که ما در فضایی این عمل را اندازه می گیریم که در این فضا زمان به طور یکسان محاسبه نمی شود. محاسبه سرعت دارای دو پارامتر زمان و جابجایی است که به دلیل تفاوت محاسبه زمان موضوع نسبیت در آن به وجود می آید.حرکت در فضا و یا ثابت ماندن در فضا می تواند تاثیرات فضای غیرمادی را به ماده منتقل نماید و هر چه حرکت در این فضا بیشتر باشد تاثیرپذیری از فضای غیرمادی بیشتر است.

نظرات 1 + ارسال نظر
ایتین پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:15 ق.ظ

سلام براساس تحقیقات من نسبیت اصلا وجود ندارد،و چیزی که ما از زمان ومکان د
قادر به درکش نیستیم را نسبیت میگذاریم،‏09119331848

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد