فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

تفاوت های اساسی بین روح و جن

جن به عنوان یک موجود مادی می باشد که از ذرات مادی تشکیل شده است و این ذرات در کنار یکدیگر مکانیسم های خاصی را تشکیل داده اند که لزوماً با مکانیسم های مرتبط با انسان و طبیعت شناخته شده توسط ما یکی نمی باشد. ذرات تشکیل دهنده جن مادی بوده و از قوانین مکانیک کوانتم پیروی می نمایند. ولی تفاوت اصلی در چینش این ذرات کنار یکدیگر می باشد. در مورد این ذرات مرکز محوری در ابعاد کوانتیم وجود ندارد و ذرات تا حدودی ماهیت خود محوری دارند و به همین دلیل تاثیرات آنها ناشناخته می باشد .

در مورد ذرات مرکز محور معمولا یک ذره نقش اساسی را از جهت وزن و ابعاد به عهده می گیرد و ذرات دیگر حول آن در گردش و یا گرفتار می باشند. در مورد ذرات خود محور ذرات به تنهایی هر کدام می توانند برای خود محور تلقی شوند و تنها از یک مجموعه پیروی می نمایند و خود را ملزم به درگیر شدن در یک مرکزیت نمی بینند. البته این موضوع به دلیل ماهیت این ذرات می باشد. ذرات مادی بنیادی در ابعاد بسیار کوچک به دلیل ویژگی های فضای کوانتمی خود نمی توانند در یک پتانسیل هسته ای گیر افتاده و به حرکت در این چارچوب اقدام نمایند بلکه این ذرات می توانند تنها با استفاده از تاثیرات موجود در یک فضای کوانتمی حرکت نمایند و این موضوع به دو عامل ابعاد ذرات و نوع فضای کوانتمی موجود در آن بستگی دارد.

این موضوع سبب به وجود آمدن موجودات دیگری می شود که مکانیسم حرکتی آنها متفاوت از موجودات شناخته شده توسط بشر می شود. این موجودات از ذراتی تشکیل شده اند که بیشتر از موجودات شناخته شده می توانند انرژی را از فضای کوانتمی به دست آورند و در نتیجه حرکت و جنبش کلی برای آنها آسانتر است و می توانند انرژی این حرکت را از فضای کوانتمی غیرمادی به دست آورند. بشر سال هاست که به دنبال استفاده از این نیرو برای حرکت و ایجاد سرعت های بالا می باشد. ولی به دلیل وجود ساختارهای متعارف و شناخته شده نمی توان از این نیرو به صورت متمرکز بر روی یک جسم بزرگ استفاده نمود به همین دلیل نمی توان از این نیروها استفاده نمود ولی در مورد موجوداتی مانند جن این موضوع صادق نیست این موجودات به دلیل داشتن ساختارهای خاص با استفاد از ذرات بنیادی خود می توانند براحتی انرژی لازم برای حرکت را از فضای کوانتمی اطراف خود به دست آورند و به این ترتیب تفاوت های میان موجودات شناخته شده و جن مشخص می شود. نزدیک شدن به ماهیت موجوداتی مانند جن ها تنها با کار بر روی ذرات بنیادی و چینش و کاربرد این ذرات در یک مجموعه کلی مشخص خواهد شد و همچنین نحوه استفاده ذرات بنیادی از فضای اطراف خود جهت حرکت می تواند به ما در شناخت نیروهای مورد استفاده این ذرات کمک دهد. به عنوان مثال ذرات فوتون می توانند انرژی لازم برای حرکت خود را از فضای کوانتمی اطراف خود به دست آورند و تا میلیاردها سال نوری به حرکت خود ادامه دهند بدون اینکه نیرویی از منبع خود کسب نمایند آنها نیروی لازم را از اختلاف پتانسیل بین فضای مادی و غیرمادی در محیط خود به دست می آورند و از انرژی موجود در فضای کوانتمی اطراف خود استفاده می نمایند.

اما در مورد روح موضوع متفاوت می باشد. روح از ذرات غیرمادی تشکیل شده است که این ذرات نیروی لازم را از فضای کوانتمی محیط خود به دست می آورند. ذرات غیرمادی دارای ماهیتی متفاوت با ذرات مادی می باشد و این موضوع می تواند به صورت قرینه ای در نظر گرفته شود ولی ماهیت آنها در استفاده از نیروها و فضای کوانتمی کاملا متفاوت می باشد.

ذرات مادی در حرکت خود وابسته به فضای کوانتمی غیرمادی هستند و با افزایش فضای کوانتمی غیرمادی سرعت آنها بیشتر می شود و بهتر می توانند از فضای اطراف برای حرکت و جنبش خود استفاده نمایند در صورتی که ذرات غیرمادی برای حرکت خود به فضای مادی نیاز دارند و نیروی لازم برای حرکت خود را از فضای مادی به دست می آورند و با افزایش فضای مادی می توانند بهتر جنبش خود را افزایش داده و یا براحتی با استفاده از یک محیط مادی می توانند به حرکت خود ادامه دهند.

ذرات روح در حرکت خود نیاز به محیط مادی دارد و ذرات مادی در حرکت خود نیاز به محیط غیرمادی دارد و این دو محیط در کنار یکدیگر فضای کوانتمی مادی و غیرمادی را به وجود می آورند که ماهیت حرکت تمام موجودات را تشکیل می دهند. با این حال تفاوت بین ذرات مادی و غیرمادی باعث به وجود آمدن تعادل در سیستم های حرکتی می شود و وجود ذرات غیرمادی در یک محیط می تواند به جنبش و جابجایی ذرات مادی با استفاده از تاثیرات بر روی فضای کوانتمی موثر باشد.


نظرات 4 + ارسال نظر
فرزین جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ق.ظ

با درود و احترام
دوست گرامی،جنی وجود نداره.

شکوهی جمعه 19 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:38 ب.ظ

یک پرسش دارم اگر پاسخش را می دانید برایم رایانامه کنید:
در فیزیک خواندیم که کوچکترین ذره اتم است و اتم از پروتون و نوترون در هسته ساخته شدند که الکترون در پیرامونش می چرخد. می خواستم بدانم که فضای بین الکترون و هسته از چه چیز ساخته شده است؟

رضوان شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:17 ب.ظ http://sokootoharf

سلام
در تعجبم که چرا پروفایل نویسنده ی چنین وبلاگ ارزشمند وهیجان انگیزی باید غیر فعال باشد
این که شما در چه سطحی از تحصیلات هستید وبرای چه سطحی می نویسید مخاطبان را بهتر متوجه اهمیت نوشته هایتان می کند.
در هرحال ارائه بحث علمی موضوعات مطرح شده به همراه بحث فلسفی و ماورائی آن خالی از لطف نیست

پانته آ جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:45 ب.ظ http://www.5pantea5.blogfa.com

آیا جن ها میتونن با ارواح کسانی که مرده اند ارتباط برقرار کنند؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد