فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

جهان های موازی و سرعت نور

وجود جهان های موازی از طرق مختلف قابل اثبات می باشد که یکی از این موارد بحث در باب نیروی گرانش و وجود ابعاد دیگر در فضای اطراف ما می باشد. نکته مهم در انفجار بزرگ گسترش فضای مادی در کنار فضای غیرمادی می باشد که فضای غیرمادی در حقیقت شالوده جهان های موازی بوده و به گسترش یک جهان غیرمادی در کنار جهان مادی کمک کرده است. حال نکته مهم این است که آیا این فضای غیرمادی واقعا با جهان ما موازی می باشد. در انفجار بزرگ ما یک مرکز انفجار داشته ایم که جهان های موازی کنار یکدیگر بسط داشته اند ولی چگونه می توان موازی بودن آنها را اثبات نمود.

لازمه پیدایش جهان های موازی ثبات و تعادل در نیروهای گزینشی در هر یک از این فضا ها بوده است و متعاقبا باید این فضاها با یکدیگر به یک تعادل دینامیکی بین نیروها کمک نمایند و ای مهم تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که جهان های کنار یکدیگر موازی نبوده و در حقیقت می توان گفت جهان ها در کنار یکدیگر غیرموازی هستند و یک شیب مناسب  را جهت حفظ تعادل در نیروهای خود ایجاد می نمایند. از طرفی تعداد این فضاهای غیرمادی یا جهان های غیرموازی نیز محدود بوده و شامل نیروهای ممکن در طبیعت ذرات مادی است. به این ترتیب فضاهای غیرمادی قابل توسعه می باشد و همزمان با ایجاد و توسعه ذرات مادی می توانند توسعه یافته و زوایای متعددی را با فضای مادی ایجاد نمایند.

یکی از این فضاهای غیرمادی که در نزدیکی فضای مادی ما قرار گرفته است را با نام H در نظر می گیریم . این فضا یا جهان غیرموازی دارای یک شیب مناسب از فضای مادی ما می باشد به طوری که این شیب ثابت باعث تاثیرات متقابل ثابتی در فضای مادی ما می شود. یک جهان غیرموازی می تواند با حفظ شیب خود در کنار جهان مادی به تعادل نیروها در جهان مادی کمک نماید.

جهان غیرموازی H می تواند یک شیب مناسب جهت تاثیرگذاری بر فوتون های نور را داشته باشد به این صورت که این شیب می تواند ضریبی از  8-10 درجه باشد و از انجا که این فضا تنها بر روی فوتون های در حال حرکت تاثیرگذار بوده و این فوتون ها هستند که می توانند تاثیرات متقابل این چنین فضایی را درک نمایند آنها تحت تاثیر این شیب کم قرار گرفته و می توانند با سرعتی ثابت که متناسب با شیب فضای غیرمادی در کنار آنها می باشد به حرکت خود ادامه دهند و سرعت آنها نیز در تمامی چارچوب ها یکسان می باشد زیرا سرعت آنها متناسب با محیطی است که تحت تاثیر آن می باشد و این محیط یک فضای غیرمادی در کنار فضای مادی است که با یک شیب ملایم سرعت نور را همواره ثابت نگاه می دارد.

از طرفی هر متحرک دیگری نیز به همین ترتیب تحت تاثیر یک فضای غیرمادی می باشد و از آنجا که این جهان ها غیرموازی می باشند و شیب متناسبی را با فضای مادی دارند تاثیرات متفاوتی را بر ذرات مختلف اعمال می نمایند و می توان از طرق مختلف دست به محاسباتی در خصوص میزان شیب یک فضای غیرمادی مربوط به یک ذره مادی دست زد. هرچه جرم ذرات بیشتر باشند شیب فضای غیرمادی افزایش یافته و سرعت ذرات در یک فضای مادی کاهش می یابد و هر چه جرم ذرات کمتر باشد شیب فضای مرتبط با آن نیز کمتر است و سرعت افزایش می یابد.

از طرفی در مورد جهان های موازی نیز می توان ذراتی را که این فضا برای آنها قابل درک و اثر بر روی آنها باشد را مورد بحث قرار داد. برای ذراتی که متاثر از جهان موازی با شیب صفر هستند جرم این ذرات صفر است و اصطلاحا آنها عنصر تشکیل دهنده جرم را در خود ندارند و همچنین سرعت آنها بی نهایت زیاد می باشد. محدود بودن سرعت نور یکی از دلایلی است که می تواند جرم را به فوتون ها نسبت دهد و یافتن ذراتی که سرعت آنها از نور بیشتر است نیز به این موضوع کمک شایانی نموده است. ذراتی که جرم انها از فوتون ها نیز کمتر است می توانند با سرعت بسیار بیشتر از فوتون ها حرکت نمایند و ذراتی نیز وجود دارند که سرعت آنها بینهایت زیاد می باشد و متاثر از شیب صفر یک فضای کوانتمی غیرمادی می توانند با سرعت بی نهایت در یک فضای وسیع مادی منتشر شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد