فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

تفاوت های اساسی بین ذرات مادی و غیرمادی

ما روح را جزء ذرات غیرمادی می دانیم که غیرمادی بودن آن به آن خواص منحصر به فردی را می دهد. برخلاف تصور عادی که روح را ذرات بسیار کوچک که با هیچ وسیله ای قابل مشاهده نیست می‌دانند روح از ذرات مادی تشکیل نشده است زیرا یکی از خواص منحصر به فرد ذرات مادی تقسیم پذیری و مرکب بودن آن می باشد. ذرات مادی هر چقدر که کوچک باشند می توان عناصری را یافت که از آن به وجود آمده اند و این موضوع جزء خواص ذرات مادی می باشد بنابراین ذرات کشف شده در داخل اتم ها گواه این موضوع می باشد زیرا دانشمندان تصور می کردند که بعضی از ذرات مادی تقسیم ناپذیر بوده اند ولی با توجه به آزمایشات مختلف بر روی برخود پروتون ها و نوترون ها در سیکلوترون ها این نظریات باطل شده است و در حال حاضر نظریاتی که نشان می دهد جرم و حجم خود موجودی مستقل می باشند و می توان جرم را از یک ذره به صورت انحصاری خارج نمود این نتیجه قوت می گیرد که ذرات مادی در نهایت نمی توانند به صورت یک ذره مستقل عمل نمایند و گستره تقسیم پذیری آنها در امتداد بسیار بالایی ادامه می یابد و در نهایت می توانند به بخش بالایی ذرات غیرمادی مماس گردند ولی ذرات غیرمادی را نمی توانیم به صورت مرکب تصور نماییم و خواص ذرات غیرمادی نشان دهنده این موضوع می باشد.

روح از ذرات غیرمادی تشکیل شده است که این ذرات هر کدام به تنهایی دارای استقلال عمل بوده و در یک شکل مرکب خواص مرکب را از خود بروز می دهد و همچنین عدم تقسیم پذیر بودن آن باعث ثبات و پایداری آن خواهد گردید. ذرات مادی ثبات دائمی ندارند و با توجه به واکنش های به وجود آمده به عناصر پایدارتری تجزیه می شوند و این روند تا مماس شدن با بالاترین ذرات غیرمادی ادامه پیدا می کند. ولی ذرات غیرمادی قابل تقسیم نمی باشند و به همان صورت اولیه باقی می مانند و این امر دلیل جاودانگی روح در مقابل جسم می باشد. جسم انسان بعد از مرگ متلاشی شده و به عناصر کاهش یافته ای تجزیه می شود در حالی که روح دارای ثبات منحصر به فردی می باشد که ناشی از ویژگی ذرات آن می باشد. 

تجزیه ذرات مادی می تواند مدت های زیادی ادامه داشته باشد و کند یا تند شدن این عوامل تاثیری در ماهیت این ذرات ایجاد نمی کند. حضور ذرات غیرمادی در کنار ذرات مادی می تواند به ثبات ذرات مادی کمک نماید و این به سبب تاثیرات کوانتمی ذرات غیرمادی بر روی ذرات مادی می باشد. قالب ذرات غیرمادی می تواند بر روی فضای کوانتمی اطراف ذرات مادی تاثیرگذار باشد و به این طریق از تاثیرات مخرب در تجزیه ذرات مادی کم نماید.

تجزیه شدن یکی از ویژگی های ذرات مادی است که از نقاط ضعف آن نیز به شمار می رود تجزیه شدن باعث می شود که ساختارهای منظم و منطقی ایجاد شده فروپاشیده و از بین بروند هر چه این عمل سریعتر صورت گیرد نشان دهنده ضعف در ماهیت یک ساختار می باشد و هر چه این عمل کندتر صورت گیرد قوت یک ساختار می باشد. بنابراین در مقابل ساختارهای مادی ساختارهای غیرمادی دوام و ماهیت قوی تر و منطقی تری را به دنبال خود دارند و ثبات ساختاری آن نشان ار پیچیده بودن ساختار آن دارد. به عنوان مثال تصور نمایید می خواهید با اعداد بین ۱ تا ۱۰ ساختار اعدا بزرگتری را به وجود آورید این کار با استفاده از قرار دادن اعداد کنار یکدیگر و درک مفهوم آن صورت می گیرد. حال می خواهید تنها با استفاده از ۰ و ۱ این کار را صورت دهید متوجه می شوید که این کار به منطق بیشتری نیاز دارد یعنی ساختارهای اعداد دودویی پیچیده تر است ولی اجزاء آن ساده تر به نظر می رسد. این موضوع در چینش و عملکرد ساختارهای غیرمادی میلیون ها برابر پیچیده تر نمایان می کند و درک این موضوع را برای ذهن انسان دشوارتر می نماید. شما باید ساختار پیچیده ای مانند بدن انسان را تصور کنید که با استفاده از عملکرد ذرات بنیادینی به وجود آید که قابل تقسیم و تجزیه نمی باشند و هر کدام برای خود موجود مستقلی به شمار می روند و درک این موضوع بسیار پیچیده تر از درک عناصر مادی و ویژگی های کنش ها و واکنش های آنها می باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
CHAMEDON شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.chamedon.com

وبلاگ زیبایی دارید به وبسایت ما هم سر بزنید خوشحال می شویم

:: www.chamedon.com ::

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد