فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

درک نسبیت از طریق درک زمان در فیزیک

برای درک بهتر نسبیت میتوان چند فرض مهم را برای درک بهتر آن در نظر گرفت و پس از آن به بررسی نسبیت پرداخت

۱-جرم و زمان هم ارز میباشند بدین ترتیب که با افزایش جرم زمان تحت تاثیر قرار گرفته و کندتر میگذرد بنابراین با افزایش جرم گذر زمان کندتر می شود و با کاهش اثر جرم گذر زمان افزایش می یابد بنابراین اگر نقطه ای بسیار درور از هر جسمی را پیدا کنید که تاثیر میدان گرانش صفر یا نزدیک صفر باشد بیشترین گذر زمان یا ماکزیمم گذر زمان را دارد که در حدود c برابر گذر زمان در سطح زمین میباشد بنابراین ما با داشتن ماکسیمم مقدار گذر زمان میتوانیم به صورت کلی گذر زمان را در نقاط دیگر محاسبه نماییم به این ترتیب هر ثانیه در فضایی با گرانش صفر معادل ۹۰ سال زمینی است . یعنی وقتی در سطح زمین که تحت تاثیر گرانش زمان به کندی میگذرد یک ثانیه گذشته است در فضای گرانشی صفر زمان آزاد ۹۰ سال گذشته است. 

۲- زمان و جرم هم ارز هستند یعنی در فضای گرانشی برای زمان اصطکاک ایجاد میکند بنابراین اگر فضایی که جرم در آن حضور ندارد زمان در آن تغییری ایجاد شود از دید ناظر مشابه جرم میباشد بنابراین میتوان فضایی را یافت که بدون داشتن جرمی در آن فضا دارای نیروی گرانش باشد و بر اجرام و فضاهای دیگر نیروی گرانشی ایجاد نمایند در این حالت جرم ممکن است از طرف فضایی خالی نیرویی دریافت کند که جرمی در آن حضور ندارد و تنها در آن فضا تغییری در گذر زمان ایجاد شده است.

۳- نیروی گرانش در حقیقت از تفاوت های گذر زمان در اطراف هر جرم ناشی می شود و به این ترتیب هر چه جرم بزرگتر باشد اصطکاک زیادتری برای زمان ایجاد کرده و گذر زمان را کندتر میکند و جرم کوچکتر اصطکاک کمتری ایجاد نموده و زمان با سرعت بیشتری میگذرد در نتیجه فضای اطراف جرم بزرگتر به سمت فضای جرم کمتر گرایش پیدا می کند و از آنجا که دو فضا برای رسیدن به تعادل نیازمند حرکت می باشند جرم کوچک به سمت جرم بزرگ کشیده می شوند تا در کنار جرم بزرگ بیشترین اصطکاک را برای زمان ایجاد نمایند بنابراین موضوع حالت پایدار از آنجا ناشی می شود که مجموع اثراتی که دو جرم مجزا بر روی زمان اعمال می کنند از دو جرم با هم کمتر می باشد در نتیجه برای اثرات بیشتر بر روی زمان دو جرم در کنار هم قرار می گیرند و در این صورت می توانند گذر زمان را بیشتر از حالت آزاد کاهش دهند در نتیجه نیروی گرانش را در حالت های مختلف به وجود می آورند.

۴-نیروی جاذبه می تواند بین دو جرم باشد یا بین یک جرم و یک فضای خالی و یا بین دو فضای خالی باشد در هر حال هر دو حالتی از فضا که در آن تغییری در گذر زمان وجود داشته باشد منتج به ایجاد نیروی جاذبه می شود و گرانش تنها منتج از جرم نمی باشد بلکه یک فضای خالی که برای زمان اصطکاک ایجاد نماید می تواند نیروی گرانش ایجاد نماید .

۵- نیروی گرانش وقتی بین یک فضای خالی و یک جرم به وجود می آید جرم به سمت آن فضا حرکت می کند و این اتفاقی است که برای جهان همه روزه در حال اتفاق افتادن است جهان در حال انبساط است و این موضوع متاثر از گرانش بین فضای خالی بیرون از کهکشان ها و اجرام کهکشان ها می باشد به این ترتیب که فضای بسیار دور از کهکشان ها با توجه به دور بودن از جرم دارای ماکسیمم گذر زمان بوده و در نتیجه هیچ اصطکاکی برای زمان به وجود نمی آورند و در نتیجه اجرام فضاهای داخلی خود را که دارای گذر زمان کمتری هستند به سمت خود می کشد و موجب انبساط جهان می شود و این موضوع می تواند تا ابد ادامه داشته باشد به شرط اینکه همواره یک فضای خالی بزرگتری در بیرون از فضای اجرام وجود داشته باشد.

۶- نیروی گرانش بین جرم و فضا منجر به کشیده شدن جرم به سمت آن فضا می شود و نیروی گرانش بین دو جرم منجر به حرکت و نیرو بین دو جرم می شود. در حالیکه نیروی جاذبه بین دو فضای خالی تنها نیرو ایجاد می نماید و تا وقتی جرمی در محیط حضور نداشته باشد حرکتی به وجود نمی آید ولی ما میتوانیم اثرات این نیرو را در اجرام دیگر مشاهده نماییم.  زیرا این نیرو می تواند نیروهای گرانشی ما بین فضا و اجرام دیگر تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش یا برخی مواقع خاص کاهش نیروی جاذبه شود.

 ۷- نیروی گرانش با توجه به اینکه به زمان وابسته است نیروی خود را از موقعیت زمانی در فضا می گیرد در نتیجه هر چه تغییرات گذر زمان بیشتر و بزرگ‌ترین باشد نیروی گرانش قوی تر می‌شود. 

۸- نیروی جاذبه در حقیقت نیروی فازهای مختلف زمانی است و هر نوع تغییر در درک زمان و یا تلاطمات زمانی نیروی گرانش به وجود می‌شود آورد بنابراین در فضا ما همواره با گرانش مواجه هستیم زیرا درک ما از زمان در مکان های مختلف متفاوت و خود جرم نیز باعث تلاطم در زمان می‌شود شود بنابراین زمان در خود انرژی بسیار بالایی داشته و با کنترل در موقعیت های زمانی می‌شود توان گرانش را تغییر داد.

۹- با توجه به اهمیت زمان در گرانش و تاثیر سرعت بر زمان خود سرعت نیز بر گرانش تاثیرگذار است زیرا با افزایش سرعت زمان کندتر شده و افزایش سرعت مانند عنصر جرم برای گذر زمان اصطکاک ایجاد می‌شود نماید در نتیجه عنصر در حال حرکت خود متاثر از سرعت و تاثیرات زمانی خود می‌ تواند تاثیرات مضاعفی را در گرانش ایجاد نماید که این تاثیرات هم در خود جرم مشهود است و هم در فضایی که جرم با سرعت از آن عبور می‌شود نماید.

۱۰- با توجه به موارد گفته شده هر عاملی که باعث به وجود آمدن تلاطمی در گذر زمان باشد گرانشزاست بنابراین برای قریه بر جاذبه باید بر نیروی محرکه آن که موتور زمان است تسلط یافت و به این طریق با روش بهتری می‌ توان جاذبه را مهار نمود. داشتن فضایی که گذر زمانی در آن با گذر زمانی در فضای اطراف زمین یکسان باشد می‌تواند گرانش را در محدوده فضایی مشخصی کنترل نماید زیرا فضای مناسب برای کنترل گرانش را در اختیار قرار می‌دهد.

۱۱- با افزایش سرعت جرم افزایش یافته و در سرعت نور جرم بینهایت می‌شود در حقیقت با افزایش سرعت زمان کندتر می‌گذرد و با رسیدن به سرعت نور زمان بسیار بسیار کند شده و به مقدار مینیممی خود میرسددر این حالت جرم بی‌نهایت به نظر میرسد ولی در حقیقت آنچه مهم است موضوع زمان در آن میباشد و زمان در اینحالت به طور کلی میتواند جایگزین جرم شود وقتی تغییرات زمان و گذر زمان به سمت صفر باشد ما با بینهایت نیروی گرانش مواجه میشویم که میتواند هر چیزی را به سمت خود بکشد با این پدیده در سیاهچاله ها آشنا هستیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد