فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

سیاه چاله ها و مو ضوع زمان

سیاه چاله ها از عناصر بسیار مهمی در کهکشان می‌باشند که حل شدن معماهای آنها به حل شدن گرانش کمک می‌نماید. با توجه به نسبیت و موضوع زمان این نتیجه حاصل می‌شود که میتوان برای موضوع گرانش علاوه بر جرم به خود فضاهای خالی نیز تاکید داشت. از آنجا که جرم باعث اصطکاک در گذر زمان شده و گرانش را به وجود می آورد فضاهای خالی نیز ممکن است با تغییر فضا زمان گرانش به وجود آورند در این حالت ما لزوماً جرمی را مشاهده نمینماییم. 

سیاه چاله می‌تواند از طریق تاثیر یک فضای خالی بر روی زمان به وجود آیدبه این طریق که فضا در قسمتی از خلا    باعث کند شدن گذر زمان می‌شود و مانند جرم عمل می‌نماید  در این حالت فضای اطراف خود را نیز مانند یک جرم واقعی تحت تاثیر قرار می‌دهد این گودال فضایی می‌تواند بر اساس مقدار تاثیرات بر روی زمان نیروی گرانش خود را نیز تقویت کرده و در حالت بسیار شدید گرانشی قرار گیرد چنانچه هیچ جرمی نتواند این مقدار گرانش را ایجاد نماید در این حالت فضا به گونه ای رفتار می‌کند که با اصطکاک کاملی که برای زمان به وجود می‌شود آورد حرکت زمان را در شعاع خاصی از خود متوقف می‌نماید و به این ترتیب با توقف زمان در این شعاع ما به ماکسیمم گرانش روبرو می‌شویم. 

در صورتی که بتوان به هر نحوی زمان را در فضا متوقف نمود می‌توان یک سیاه‌چاله ایجاد نمود و موضوع زمان در پیدایش و نابودی یک سیاه‌چاله مهم و حیاتی می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد