فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

حرکت جنبشی

امواج دو نوع مادی و غیر مادی(مانند امواج ذهنی) می‌باشند که برای حرکت خود به موتورهای کوانتمی وابسته می باشند.موتورهای کوانتومی ماهیت خود را از کوانتیده بودن فضا دارند و با توجه به آن تمامی ذرات برای حرکت در فضا به آن احتیاج دارند. به این ترتیب ما باید بین امواج مادی و امواج غیرمادی از این نظر تفاوتی قائل نباشیم . با توجه به این موضوع حرکت امواج مادی و غیر مادی دارای تشابهاتی می‌باشند ولی تفاوت‌های آن ها بهتر قابل درک می‌باشند.

یکی از این تفاوت‌ها در سرعت سوق و سرعت جابجایی امواج مادی با امواج غیرمادی می‌باشد. در حرکت امواج مادی با توجه به حجم ذرات گزینش برای جابجایی بهتر صورت می‌گیرد و به این طریق ذراتی که حجم کمتری دارند در زمان کمتری به سرعت سوق دست می‌یابند و ذرات درشت‌تر با توجه به برخورد با حفره‌های موجود در سدهای بین لایه‌ها به عقب رانده می‌شوند و در ادامه باید به حفره‌هایی برخورد نمایند تا امکان عبور به بخش مجاور را برای آنها فراهم نماید. ولی امواج غیر مادی برای حرکت مانند امواج مادی محدودیت حجم نداشته بنابراین با سرعت بیش از سرعت نور که در حقیقت ماکزیمم سرعت فوتونها می‌باشد دست می‌یابیم. ولی در مورد امواج غیر مادی مکانیسم حرکت همان مکانیسم حرکت جنبشی موجود برای ذرات مادی است با این تفاوت که ما در مورد ذرات غیر مادی حجم نداریم و در نتیجه سرعت آنها می‌تواند بسیار زیاد شود و این موضوع بستگی به شرایط دو لایه مجزا در فضای کوانتیده دارد. با توجه به قوانین فیزیک مشخص شده است که سرعت حرکت فوتونها به محیط آنها بستگی دارد و به نوع خود فوتونها بستگی ندارد که این موضوع ناشی از ماهیت موتورهای کوانتومی می‌باشد. در نتیجه می‌توان نتیجه گیری کرد که حرکت ذرات مادی و ذرات غیرمادی در فضا مستقل از نوع ذرات است و تنها به فضای پیرامونی وابسته است. یعنی اجزای این موتور کوانتومی که شامل بخش مادی فضا - بخش غیرمادی فضا و حفره های موجود در فضای بین ماده و غیر ماده می‌باشند بر روی سرعت سوق و سرعت جابجایی ذرات تاثیرگذار می‌باشند. به این ترتیب با توجه به موارد گفته شده سرعت جابجایی ذرات مادی و غیر مادی را می‌توان با توجه به این سه عامل کنترل نمود.

یک عامل اندازه فضای مادی و غیر مادی است. در صورتی که فضای مادی افزایش یابد و فضای غیرمادی ثابت باشد سرعت حرکت امواج غیر مادی افزایش چشمگیری می‌ یابد و در صورتی که محیط غیر مادی افزایش پیدا کند سرعت امواج مادی افزایش می‌یابد. با توجه به الگوی موجود در حفره‌های بین لایه‌های مادی و غیرمادی نیز سرعت سوق برای ذرات مادی و غیر مادی قابل تغییر است. همانطور که در بالا گفتیم حرکت امواج غیرمادی نیز به فضای مادی وابسته بوده و در حقیقت عامل اولیه حرکت این نوع موج فضای مادی می‌باشد و بدون این فضا امکان حرکت جنبشی برای آن وجود ندارد. نتیجه اینکه با تغییراتی در فضای مادی می‌توان کنترل امواج غیر مادی را در دست گرفت. و همچنین در مورد ذرات مادی نیز با توجه به این که عامل حرکت آنها بخش غیرمادی فضا می‌باشد امکان کنترل امواج مادی به وسیله نیروهای غیرمادی وجود دارد. و این یک اصل کلی در محیط پیرامونی ما است. این دو بخش از فضای کوانتمی مانند یک زوج مکمل یکدیگر عمل می‌کنند و هیچ کدام بدون دیگری کارایی خود را از دست می‌دهند. این دو بخش عامل حرکت تمامی ذرات اطراف ما می‌باشند. از الکترونها و پروتونها گرفته تا کرات و سیارات تنها با هماهنگی بین این دو لایه به حرکات جنبشی خود ادامه می‌دهند. 

نظرات 1 + ارسال نظر
alireza malekmohammadi دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:45 ب.ظ

man nemitunam befahmam ham mohite maddi vabaste be gheyre maddie ham baraksesh belakhare asl kodume? va in ke avalin eneri bara harkattate avvalin madde ya gheyre madde az koja tolid mishe?

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد