فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

حس ششم و کوانتم

همانطور که در مطلب قبل اشاره کردیم به دلیل کوانتیده بودن فضا ذرات مادی و ذرات غیرمادی می‌توانند در این فضا به جنبش براونی درآمده و با توجه به حجم خود به صورت امواج با فرکانس متفاوت در می‌آیند. در این خصوص اموهکاج مادی از بخش‌هایی شروع به حرکت می‌کند که نسبت فضای غیرمادی به فضای مادی بیشتر باشد و امواج غیرمادی بالعکس از محیطی جدا می‌شوند که نسبت فضای مادی به فضای غیرمادی بیشتر باشد. تفاوت اساسی امواج مادی با امواج غیرمادی دراین است که امواج مادی حداکثر با سرعت c یا سرعت نور حرکت می کنند. ولی امواج غیر مادی با توجه به ویژگی های ذکر شده برای انها می توانند با سرعت c2 حرکت کنند که این موضوع سبب تفاوت زمانی زیاد در رسیدن این امواج خواهد گردید.

همانطور که از مکانیسم حرکت امواج مادی و غیرمادی اثبات شد تمامی اجسام دارای تابش زمینه مادی و غیرمادی دارند و این امواج با سرعت c و c حرکت نموده و به ما می رسند. امواج مادی به وسیله چشم یا سایر ابزارهای اندازه گیری مرسوم قابل تشخیص و اندازه گیری می باشند ولی امواج غیرمادی را تنها ذهن می تواند تشخیص دهد و دلیل این امر این است که ذهن یک بعد غیرمادی نیز دارد و به این ترتیب مکانیسم های لازم برای دریافت و تشخیص این امواج را دارد.

از آنجا که تمامی مواد دارای تابش زمینه غیرمادی دارند و خواص این موج وابسته به نوع ماده می باشد و ماهیت ماده را مشخص می نماید. بسیار کاملتر از امواج مادی ماهیت ماده را مشخص می نماید. از طرفی سرعت امواج غیرمادی بسیار بیشتر از امواج مادی است و قبل از اینکه ما اتفاق یا حادثه ای را ببینیم امواج زمینه آن در فضا گسترده شده و به ذهن ما می رسند. به عنوان مثال آهنی که از یک ساختمان بلند روی سر شما سقوط می کند در حین سقوط امواج غیرمادی را در فضا منتشر می کند که قبل از دیده شدن آن توسط ما به مغز ما رسیده است این همان حس ششمی است که همواره از آن به عنوان یک حس قوی یاد می شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
alireza malekmohammadi دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 ب.ظ

az koja migi in amvaj vojoud dare vaghti na mishe ba abzar sabt kard na rabeteye riazi hast va taze sor@esham mohasebe kardin? c2

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد