فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

اجسام اطراف ما چگونه بر ذهن اثر می گذارند؟

همانطور که در مباحث قبل گفتیم فضای کوانتمی اطراف ما شامل دو بخش فضای کوانتمی مادی و غیر مادی است که با روزنه های خاص این دو فضا از یکدیگر جداشده اند. این روزنه ها باعث ایجاد حرکت براونی در ذرات ریز شده و عامل اساسی در حرکت جنبشی ذرات مختلف می باشد.  حداکثر سرعت ذرات در فضای غیرمادی c2 است و در فضای مادی c می باشد. زمان در ناحیه غیرمادی کندتر است و ما در این دو فضای کنار هم دو زمان متفاوت داریم که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. حال اجسام مختلف در این فضای مادی و غیرمادی قرار گرفته اند و با توجه به نسبت حجم به سطح مواد سهمی را از این فضا اشغال می نمایند. اجسامی که نسبت حجم به سطح آنها بزرگتر است دارای یک تعادل سیستمی است و به نسبت برابری از فضای کوانتمی مادی و غیرمادی را اشغال می نماید. و با توجه به این موضوع و نسبت حجم به سطح مواد مختلف میزان تابش زمینه امواج غیر مادی و مادی آنها مشخص می شود.

 


هر چه نسبت حجم به سطح یک جسم بیشتر باشد امواج غیرمادی تابش شده از آن افزایش و امواج مادی تابش شده از آن کاهش می یابد و برعکس آن در صورتی که نسبت حجم به سطح اجسام مادی کمتر باشد تابش امواج غیرمادی آن کاهش کاهش می یابد و تابش امواج غیر مادی آن کاهش می یابد.

با این توصیف اجسامی مانند کره - بیضوی - دایره - نقطه دارای امواج غیرمادی بیشتری بوده و توسط مغز دریافت کاملتری از آنها صورت می گیرد و اجسام گوشه دار و در هم ریخته تر امواج کمتری ارسال و دریافت کمتری از آن در مغز صورت می گیرد.

اجسامی که شکل آنها دارای نظم بیشتری است و اجزاء آن هم ریختی دارند توسط مغز انسان دریافت بالاتری از آنها انجام می شود و اجسامی که اجزاء آن هم ریختی نداشته و از نظم کمتری برخوردار است توسط مغز انسان به خوبی دریافت نشده و یا دریافت ناقصی از آنها انجام می گیرد. این موضوع باعث درک حس زیبایی در مغز انسان می شود و مغز با توجه به این موضوع است که زیبایی و کمال را به خویی دریافت می نماید زیرا از یک جسم زیبا ذهن انسان تصویر بهتری را دریافت و به این ترتیب طیف کاملتری را جذب می نماید و از اجسام بد ریخت دریافت کاملی ایجاد نمی شود و ما با این مکانیسم است که حس خوب یا بدی را برای خود در مورد محیط اطراف احساس می نماییم.

نظرات 2 + ارسال نظر
باران پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:06 ب.ظ http://sotooh.blogsky.com/

سلام
وبلاگتون جالب و مفیده
یادش بخیر
قدیما متا فیزیک می خوندم
چقد فیزیک دوس دارم
دلم تنگ شده واقعا واسه فیزیک !
مرسی

منصور جمعه 24 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:24 ب.ظ

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد