فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

اصول کاربردی در فیزیک ذهن

دستگاه های طیف سنجی موجود در آزمایشگاه های فیزیک و شیمی مانند NMR - IR - طیف سنج جذب و نشر اتمی و دیگر دستگاه های طیف سنجی با دریافت طیف های مختلف از مواد آنها را شناسایی و مورد آنالیز قرار می دهند و مواد تشکیل دهنده آنها را از روی اصول طیف سنجی تشخیص می دهند. ذهن نیز مانند این دستگاه ها طیف های مختلف امواج کوانتمی را دریافت کرده و با آنالیز آن تصاویر را در ذهن به وجود می آورند. البته تلفیقی از مکانیسم فیزیکی و شیمیایی نیز در این مورد وجود دارد که این کار را مغز انجام می دهد. ادغام ذهن هماهنگی بین سیستم شیمیایی و فیزیکی ذهن با بخش غیرمادی آن می باشد و این مورد را می توان در بخش دیگری به طور مفصل توضیح داد.

با توجه به اینکه ذهن تصاویر را مانند یک دستگاه طیف سنج دریافت می نماید تصاویری که ذهن تشکیل می دهد حاصل یک آنالیز دقیق طیفی می باشد. ذهن علاوه بر این کار با تداخل سازنده می تواند موجب ایجاد تصاویری در ذهن شود که از نظر ما حقیقی به نظر نمی رسند ولی از دیدگاه ریاضیات قابل دسترسی می باشند زیرا مغز در ساختن این تصاویر و تجسم آنها تنها از یک تداخل حقیقی استفاده می نماید و چیزی غیر از آنچه به ذهن رسیده است را به تصویر نمی کشند.

باید توجه داشت که ذهن انسان بنابر تصاویری که در آن مجسم می شود اقدام به ایجاد پیک ها و سیگنال های جدید می نماید و این سیگنال ها بخش های خاصی را در دهن فعال نموده و با ادامه این روند این سیگنال می تواند به راحتی دریافت شود و سیگنال هایی که با این سیگنال قابلیت تداخل سازنده دارند نیز با شدت بیشتری دریافت خواهند شد. به این ترتیب برای افزایش کارآیی ذهن باید موارد زیر را باید به ترتیب مورد ملاحظه قرار داد :

  1. تفکر در مورد موضوع : این کار باعث دریافت امواج از موضوع خواهد شد و این امواج هر چه بیشتر در مورد آن تفکر صورت گیرد با شدت بیشتری دریافت می شوند.
  2. تمرکز در موضوع : با تمرکز امواج مورد شناسایی قرار گرفته و آنالیز آنها صورت می گیرد با اینکار نواحی مختلف در مغز نسبت به سیگنال های مختلف مرتبط فعال می شوند.
  3. تجسم در موضوع : وقتی ما بر روی موضوع مورد نظر تمرکز می نماییم امواج با یکدیگر تداخل می نمایند. این تداخل می تواند سازنده و یا مخرب باشد. تداخل سازنده می تواند به تجسم های جدید منجر شود و تداخل مخرب تصاویر ایجاد شده از تجسم حاضر را نیز کمرنگ کرده و از بین می برد. بنابراین باید در مورد نحوه تجسم هر موضوع شگرد آن را یاد گرفت.
  4. تکرار موارد فوق : با تکرار موارد فوق به صورت منظم می توان قدرت ذهن را در آنالیز و تداخل و تشخیص امواج جزیی مرتبط با موضوع افزایش داد و با اینکار ذهن را برای مرحله بعد آماده نمود.
  5. انتظار و هوشیاری : در این مرحله ذهن تصویر تجسم شده را ساخته و به تمامی جزیییات موضوع خود واقف شده است  و زمان آن رسیده است که مهندسی معکوس آغاز شود و این کار با هوشیاری و انتظار صورت می گیرد به این ترتیب که ما بعد از آن باید امواجی را که در ارتباط با موضوع حاضر در محیط و فضا می باشند را رصد نموده و از اشیاء  و موضوعاتی که این امواج از آنها به ما رسیده برای رسیدن به تجسم حاضر استفاده نماییم.


نظرات 1 + ارسال نظر
شیما شنبه 24 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 ق.ظ

ممکنه توضیح کوتاهی درمورد تجسم مخرب و تجسم سازنده بفرمایید؟ باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد