فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

سفید چاله و ارتباط آن با نیروی جاذبه

سفید چاله ها اجسامی هستند که پوسته مانند می باشند و فضای داخلی آنها خالی است. وقتی یک جرم به اندازه کافی فشرده شود در حالی که مرکز آن خالی است در مرکز آن فضای کوانتمی غیرمادی ایجاد می شود. و هر چه به سمت مرکز جرم پیش می رویم فضای کوانتمی غیرمادی افزایش می یابد و در بیرون از پوسته فشرده نیز با افزایش فاصله از جرم فضای کوانتمی مادی کاهش می یابد. این موضوع باعث می شود که نسبت فضای کوانتمی غیرمادی در داخل پوسته بیشتر شده و در صورتی که یک جرم به این پوسته فشرده نزدیک شود از یک فاصله مشخص جلوتر نمی رود زیرا نسبت فضای غیرمادی در آن به گون ای است که رانده می شود ولی نه به سمت جرم بلکه به سمت خارج از جرم.

تمام قدرت یک سیاه  چاله در جذب اجسام در این است که نقطه مرکزی یک سیاه چاله شامل یک فضای صد درصد مادی است و این موضوع سبب می شود که اجرام به سمت مرکز این فضا کشیده شود. و بالعکس تمام قدرت یک سفیدچاله در این است که در مرکز یک سفید چاله نقطه ای وجود دارد که صد در صد فضای کوانتمی غیرمادی است و ذرات مادی را به شدت از نزدیک شدن به این نقطه از فضا دور نگاه می دارد.

الکترون یک نوع سفید چاله است زیرا دارای یک ماهیت تجزیه ناپذیری است که این موضوع سبب پایداری آن می شود. نوع شکل ماده در یک سفید چاله طوری است که باید به صورت یکپارچه و در حقیقت تجزیه ناپذیر باشد زیرا سفید چاله ها در صورتی که از مواد تجزیه پذیر تشکیل شوند نمی توانند پایدار بمانند و تبدیل به یک سیاه چاله می شوند. بنابراین الکترون ها را می توان از جنس سفید چاله ها توصیف نمود.

در صورتی که بتوان یک سفید چاله در روی زمین تولید نمود با توجه به اینکه برای پرتاب موشک ها باید بر نیروی جاذبه قلبه نمود این مشکل حل می شود و استفاده از یک سیاه چاله قابل کنترل در پیشرانه موشک هامی تواند نیروی لازم را برای حرکت در فضا از محیط کسب نماید و این همان نیرویی است که به عنوان نیروی نقطه صفر از آن یاد می نمایند و ما در بحث های دیگر به تشریح آن خواهیم پرداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد