فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

موتور کوانتمی برای حرکت اجسام

ذرات مادی در یک محیط کوانتمی غیرمادی ناپایدار بوده و با حرکت به سمتی کشیده می شود که نسبت فضای کوانتمی مادی آن نسبت به فضای کوانتمی غیرمادی بیشتر باشد و این موضوع سبب به وجود آمدن جاذبه و ضد جاذبه است. برای به حرکت در آوردن اجسام باید یک نیروی ضد جاذبه را در جهت مناسب بر آن اعمال نماییم تا بتوانیم ابتدا بر نیروی جاذبه آن قلبه نماییم و سپس با ایجاد نیروی دلخواه در جهت مناسب آنرا به حرکت درآوریم.

برای این منظور ما نیازمند ساخت یک ماده ای می باشیم که نیروی دافعه لازم را در جهت مناسب اعمال نماید و با استفاده از آن بر نیروی جاذبه غلبه نماییم. ابتدا به دنبال غلبه بر نیروی جاذبه می رویم و پس از آن به روش کنترل و جهت دهی آن می پردازیم.

در مباحث قبل گفتیم که ذره مناسب برای غلبه بر نیروی جاذبه و ایجاد یک ذره که بتواند نیروی دافعه ای مناسب به وجود آورد به یک میکرو سفید چاله نیاز است که در مرکز خود یک فضای مناسب غیرمادی کوانتمی ایجاد نماید و این فضای غیرمادی باعث دور شدن ذرات مادی از آن خواهد شد. برای این منظور الکترون یک ذره مناسب می باشد.

الکترون یک ذره بنیادی تجزیه ناپذیر است که در آینده بشر بسیار تاثیرگذار خواهد بود . این جرم در فضای داخلی خود یک فضای کوانتمی غیرمادی ایجاد نموده که با توجه به حجم این فضا قادر به ایجاد دافعه لازم با دیگر ذرات است. این ذره به صورت پوسته ای سخت و توخالی می باشد و از این نظر برای ساخت یک موتور کوانتمی مفید می باشد. در صورتی که بتوان با ترکیب الکترون ها با یکدیگر یک ذره با حجم بزرگ پدید آورد که مانند الکترون حالت پوسته ای داشته و با استفاده از این ذره می توان بر نیروی جاذبه غلبه یافت. هر چند که ساختن یک چنین ذره ای کار بسیار مشگلی است ولی با شرایط خاصی (مانند دماهای بسیار بالا و فشار بسیارزیاد) می توان آنرا به وجود آورد و با استفاده از آن می توان نیروی لازم برای گریز از جاذبه را در اختیار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد