فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

امواج الکترومغناطیس از دیدگاه فضای کوانتمی

امواج الکترومغناطیس در واقع شامل مجموعه ای از ذرات مادی بدون جرم و دارای حجم می باشد که با توجه به حجم آنها توانایی و انرژی آنها مشخص میشود. عامل تمامی خواص این ذرات حجم کوانتمی آنها و برهمکنش این حجم با فضای کوانتمی محیط می باشد. ذراتی که دارای حجم کمی می باشند در واقع انرژی کمتری را از محیط دریافت می نمایند و ذراتی که حجم بزرگتری دارند انرژی بیشتری را از فضای کوانتمی اطراف خود دریافت می نمایند.

وقتی این امواج به مواد و اجسام مادی نزدیک می شوند به دلیل تاثیر اجسام مادی بر فضا نسبت فضای کوانتمی مادی افزایش یافته است و به دلیل اینکه ذرات غیرمادی مانند فوتون ها انرژی خود را از فضای کوانتمی غیرمادی دریافت می نمایند هر چه حجم فوتون ها بیشتر باشد بیشتر تحت تاثیر فضای کوانتمی غیرمادی رو به جلو حرکت می نمایند و می توان در نظر گرفت که این ذرات به سمت مواد و اجسام مادی کشیده می شوند و هر چه ذرات مادی مانند فوتون ها کوچکتر باشند کمتر تحت تاثیر فضای کوانتمی غیرمادی قرار می گیرند و کمتر به سمت اجسام مادی کشیده و با نزدیک شدن به فضای اطراف یک جسم مادی از آن مجددا دور خواهند شد و این موضوع انعکاس نور را توجیه می نماید. با اینحال موضوعی که مهم است این است که فوتون های پر انرژی مانند گاما یا ایکس ری انرژی خود را از محیط و فضای کوانتمی دریافت می کنند و خود به تنهایی با یک فوتون کوچک مانند فوتون مریی یا مادون قرمز تفاوتی از نظر سرعت حرکت و ساختاری ندارند و تفاوت آنها در این است که فوتون های پر انرژی به دلیل بزرگتر بودن حجم کوانتمی خود انرژی بیشتری از محیط دریافت می نمایند و وقتی به اجسان نزدیک می شوند می توانند از درون فضای این اجسام نیز عبور نمایند زیرا با توجه به حجم کوانتمی خود می توانند انرژی لازم برای ادامه حرکت خود را حتی از فضای لابه لای اتم های اجسام مادی نیز تامین نمایند.

برعکس این موضوع نیز صادق است فوتون های کوچکتر وقتی به یک فضای کوانتمی غیرمادی بزرگتر نزدریک می شوند چونن انرژی خود را از فضای کوانتمی غیرمادی می گیرند می توانند انرژی زیادی به دست أورده و مانند فوتون های بسیار بزرگ و پر انرژی به نظر برسند . در هر حال افزایش فضای کوانتمی غیرمادی نسبت به فضای کوانتمی مادی می تواند باعث افزایش انرژی فوتون ها شود و این موضوع ارتباطی به نوع فوتون ها ندارد بلکه فوتون ها در این صورت می توانند انرژی بیشتری از فضای کوانتمی به دست آورند.

با توجه به این موضوع وقتی نور از یک جسم مادی دور می شود به دلیل افزایش نسبت فضای کوانتمی غیرمادی به مادی انرژی بیشتری برای حرکت به دست می آورد. این موضوع دارای اهمیت زیادی می باشد زیرا فوتون ها هیچ تغییری در اندازه و حجم کوانتمی شان نمی بینند ولی انرژی دریافتی از فضا برای آنها افزایش می یابد. به این صورت دور شدن از زمین باعث افزایش کلی در انرژی فوتون ها می شود و نزدیک شدن به زمین انرژی آنها را کاهش می دهد. این یکی از تاثیرات مهم زمین بر زندگی انسان است زیرا زمین انرژی بسیار زیاد امواج الکترومغناطیس را که به سمت خود می آیند با توجه به تغییرات فضای کوانتمی اطراف خود کاهش داده و باعث می شود محیط برای زندگی انسان مناسب شود. باید توجه داشت که در صورتی که ما درفضایی غیر از زمین و در جو رها شویم به دلیل اینکه فضای کوانتمی غیرمادی در ان قسمت ها برای افزایش انرژی فوتون ها معمولی نیز کافی است نور مریی خورشید و یا امواج الکترومغناطیس با فرکانس کم نیز قادر خواهند بود از بدن ما عبور نمایند زیرا فضای کوانتمی در آن نقطه از فضا به آنها اجازه عبور را میدهد زیرا فوتون ها انرژی خود را از محیط می گیرند نه از منبع نور.

نظرات 1 + ارسال نظر
اردی چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ق.ظ

از بابت این اطلاعات بسیار تشکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد