فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

حافظه موقت و دائم در مغز

با توجه به این که سلول های عصبی در کنار یکدیگر می توانند جریان الکتریکی ضعیفی را مانند جریان در رشته سیم نازک ایجاد نمایند و در این بین تفاوتی که بین مغز و رشته سیم ها وجود دارد این است که سلول های مغز زنده می باشند و با استفاده از مواد مصرفی در سلول های مغز می توانند جریان های بسیار ضعیف را تقویت نموده و از آن سیگنال های معمولی در بین سلول های عصبی ایجاد نمایند.

ذهن با دریافت هر مفهوم جدید ایجاد یک سیگنال می نماید که این مفهوم به صورت کد در این سیگنال قرار داده می شود. این سیگنال دارای نویزهای بیشماری است و به راحتی می تواند مفاهیم بسیار زیادی را در خود جای دهد. همچنین با توجه به این موضوع که هیچ پدیده فیزیکی تکرار پذیر نمی باشد بنابراین ذهن در هر بار تولید سیگنال یک سیگنال جدید به وجود می آورد و با استفاده از یک سیستم کد دهی پیچیده که به میزان مصرف انرژی در ارتباط با تولید این سیگنال بستگی دارد می نماید. این کد دهی علاوه بر معیار مصرف انرژی در تشکیل کدهای آن به موضوع و مفهوم آن در ارتباط با دیگر مفاهیم بستگی داشته و این موضوع در ابتدای برداشت های محیطی در زمان کودکی بستگی دارد به این ترتیب هر ذهن برای خود یک سیستم کددهی را به کار می گیرد که در آن مفاهیم اولیه نقش اساسی داشته و هر مفهوم جدید در ارتباط با مفاهیم گذشته کددهی می شوند به این ترتیب در این سیستم کددهی تنها میزان مصرف انرژی در تولید سیگنال میتواند بین ذهن های متفادت مشترک باشد و در ارتباط دهی با مفاهیم گذشته تفاوت های زیادی بین ذهن های مختلف وجود دارد .

با توجه به این دو موضوع اساسی ذهن اقدام به تولید سیگنال برای هر مفهوم می نماید و این سیگنال ها دارای یک میدان مغناطیسی در اطراف خود می باشند که تغییر در این سیگنال ها می تواند در رشته های نازک عصبی کناری تولید سیگنال نماید و سیگنال تولید شده می تواند توسط سلول های مغز تقویت شوند و مجددا در اطراف خود میدان به وجود می آورند و این میدان می تواند توسط رشته های دیگری احساس و تبدیل به سیگنال جدید شوند. این سیکل تکراری که با استفاده از نیروی مصرفی در سلول های مغز حاصل می شود حافظه را ایجاد می نمایند و تا وقتی که این سیکل القایی ادامه داشته باشد مفاهیم در ذهن باقی می مانند. برخی از مفاهیم با توجه به اهمیت دادن ما و تمرکز کافی بر روی آنها و نیز تکرار آنها با ایجاد پالس‌های قوی و ایجاد مکانیزم لازم برای ادامه القا و تولید آنها در مغز به صورت دایمی در مغز تولید و به حافظه دائمی تبدیل می شوند ولی برخی از مفاهیم به دلایل مختلفی سیگنال مربوط به آنها تقویت نشده و در نتیجه سیکل القایی مغز در رابطه با آنها به طور ناقص عمل می نماید و در نتیجه به مرور تاثیر سیگنال آنها کم می شود و از حافظه پاک می شوند.

به این ترتیب ما دو حافظه موقت و عادی را در مغز به وجود می آوریم. نکته مهم در این ارتباط به این است که مفاهیمی که توسط ذهن ذخیره می شوند با استفاده از القای مجدد در رشته هیا عصبی حفظ می شود و با توجه به اینکه در هر بار القا از سلولی به سلول دیگر برخی از ویژگی های آن تغییر پیدا می نماید با گذشت زمان مفاهیم برای ما شکل قدم خود را نداشته و برداشت ما از مفاهیم تغییر می یابد. این موضوع همچنین با توجه به اینکه هر سلول در هنگام انتقال مفهومی به سلول دیگر ممکن است اثراتی از مفاهیم دیگری را نیز در خود داشته باشد می تواند اثرات الکتریکی مفاهیم دیگر را به مفهوم مورد نظر انتقال دهد و در نتیجه مفاهیم با گذشت زمان تغییرات بسیار زیادی یافته و ممکن است شکل اولیه خود را نداشته باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
sahar یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:43 ب.ظ http://dancersite.mihanblog.com

سلام دوست عزیز داشتم تو گوگل سرچ میکردم که وبلاگ شما را دیدم . واقعا عالی هست خیلی لذت بردم.اگر خواستی به وبلاگ منم یه سر بزن. ممنونم اگر خوشت اومد لینکم کن

لینک باکس شهر یکشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 06:47 ب.ظ http://www.box.box30t.ir

:::::::::::::: لینک باکس شهر :::::::::::::
سلام دوست من
لینک باکس شهر با 20000+ بازدید در روز افتخار دارد لینک وبلاگ یا وبسایت شما را ثبت نماید تا درصدها سایت و وبلاگ مختلف به نمایش درآید و رتبه سایت شما در موتور های جستجو افزایش یابد .
مراحل ثبت لینک شما در لینک باکس :
1- ابتدا کد لینک باکس را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید .
2- عنوان لینک را به همراه آدرس وبسایت یا وبلاگ خود از طریق فرم زیر لینک باکس ارسال کنید .
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد