فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

روح چگونه از قوانین کوانتم پیروی می کند؟

روح از ذرات غیرمادی تشکیل شده است که این ذرات در ابعاد بسیار ریز می توانند از مکانیک کوانتمی پیروی کنند دلیل آن این است که این ذرات باید مطابق نیروهای خاصی جابجا شده و حرکت نمایند و در صورتی که این ذرات بر یکدیگر اثر گذاشته و یکدیگر را در حالات خاصی مقید نمایند یک ارتباط کوانتمی بین آنها به وجود خواهد آمد بنابراین ذره بودن هر موجودی می تواند دال بر کوانتمی شدن خواص آن ذرات دارد و این موضوع دارای یک قاعده جهانی بوده و به مادی و غیرمادی بودن ذرات ارتباطی ندارد.
هر جسمی از ذرات بسیار کوچکی به وجود آید به طور طبیعی قواعد مقید شدن و محدودیت حرکت با توجه به موقعیت ذرات دیگر شامل آن شده و تنها با استفاده از قوانین کوانتم می توان حرکت آن را توضیح داد بنابراین ذرات غیرمادی نیز از این امر مستثنی نمی باشند و از قوانین کوانتم تبعیت می نمایند. این موضوع سبب به وجود آمدن خواص بسیار جالب در ذرات غیرمادی می شود که ما نمونه هایی از این خواص را می توانیم در مورد روح مشاهده نماییم.
در مورد ذرات مادی نتیجه گیری بحث کوانتمی آنها به صورت زیر می تواند خلاصه شود :
۱- ذرات مادی وقتی در یک شرایط مرزی قرار می گیرند و شرایط حدی در مورد آنها اعمال شود خواص غیرکلاسیکی از خود بروز می دهند و طی آن اعمال محدودیت هایی در مقابل حضور آنها در فضای بین خطوط مرزی ایجاد می شود و با توجه به این موضوع گستره حضور ذرات در خارج از مرز نیز افزایش یافته و ذرات می توانند از سدهایی بالاتر از انرژی جنبشی خود عبور نمایند.
۲- هر چه ذرات کوچکتر باشند احتمال ایجاد حالات مقید و محدودیت مرزی برای آنها به سرعت افزایش می یابد زیرا ذرات کوچک براحتی در داخل یک محیط بزرگتر گیر افتاده و مطابق شرایط تغییر یافته در یک فضای کوانتمی حرکت می نمایند. بنابراین دلیل اینکه کوانتم در مورد ذرات کوچکتر به صورت واضح تری قابل اعمال است آسان شدن شرایط اعمال محدودیت بر روی آنها می باشد.
۳- میانگین ایجاد یک شرایط کوانتمی بر روی ذرات مادی با توجه به نظریه های مختلف مکانیک کوانتمی مانند نظریه اختلال قابل بحث است که در آن اثر ذرات مختلف بر روی یک ذره به صورت اختلال در تابع موج ذرات دیگر قابل توضیح می باشد.

در مورد ذرات غیرمادی مانند ذرات روح نیز می توان به صورت زیر کوانتم را در مورد انها اعمال نمود:
۱- ذرات غیرمادی وقتی در شرایط مرزی و حدی قرار گیرند نمی توانند هر مقدار زمان و مکان را برای خود داشته باشند و در زمان ها و مکان های مشخصی احتمال حضور آنها بیشتر شده و در زمان ها و مکان های خاصی احتمال حضور آنها کمتر می شود همانطور که می بینیم تنها تفاوت مشهود بین خواص کوانتمی روح و جسم در کوانتم زمانی برای ذرات غیرمادی می باشد. کوانتم زمانی در مورد ذرات غیرمادی به این صورت ایجاد می شود که با توجه به اعمال شرایط مرزی برای این ذرات دیگر این ذرات نمی توانند به صورت پیوسته تمامی زمان های اعمال شده در شرایط عادی را داشته باشند و این موضوع باعث ایجاد تغییراتی در معادلات آنها شده و در شرایط مرزی این تغییرات مشهود تر می شود زیرا این ذرات می توانند زمان هایی را به دست آورند که در شرایط عادی قابل حصول نمی باشد. از جمله این زمان ها زمان های گذشته و زمان های آینده می باشد. ما در مورد ذرات غیرمادی دارای یک سد زمانی مشخصی هستیم و وقتی شرایط مرزی را به صورت شرایط زمانی خاصی بر روی این ذرات اعمال نماییم در لبه های زمان تغییراتی عجیب ظاهر خواهد شد. این تغییرات در نواحی مرزی باعث عبور تابع موج ذرات غیرمادی به خارج از نواحی تعریف شده می شود و این ذرات می توانند بین زمان های گذشته و اینده نیز حرکت نمایند. در این خصوص باید گفت احتمال حضور این ذرات در زمان های آینده و گذشته صفر نمی باشد زیرا ما شرایط زمانی خاصی را به عنوان حالات مقید زمانی برای آنها به وجود اورده ایم.
۲- ذرات غیرمادی علاوه بر شرایط زمانی متغییر در یک حالت مقید زمانی در حالات مقید مکانی نیز از خود خواص کوانتمی نشان داده و در این مورد مانند ذرات مادی عمل می نمایند ولی تفاوت این دو در این است که ذرات غیرمادی در گستره وسیعتری اقدام به گذار نموده و می توانند از سدهای بلندتری عبور نمایند و دلیل آن این است که این ذرات را به آسانی می توان به حالت مقید درآورد و وقتی این ذرات به حالت مقید در می آیند به سرعت خواص عبوری از مرز را از خود بروز می دهند و در نواحی مرزی براحتی عبور و احتمال حضور آنها حتی در فواصل بسیار دور از حالت مقید انها افزایش چشمگیری می یابد. به عنوان مثال در این خصوص روح در بدن انسان به حالت بسیار مقیدی قرار گرفته است و از آنجا که این ذرات به اسانی به حالت مقید در می آیند بنابراین نقاط مرزی ان به اسانی می تواند شرایط ایجاد خواص ذرات روح را برای ان ایجاد نماید. از این رو ذرات غیرمادی در این حالت شرایط خاصی را به خود گرفته و با توجه به محدودیت زمانی و مکانی ایجاد شده در داخل جسم انسان این امکان را به ذرات روح می دهند که در خارج از نواحی مرزی دارای خواص منحصر به فرد کوانتمی خود باشند. از جمله این خواص همان عبور از شرایط زمانی و مکانی گرفتار و مقید شده در ان می باشد. بنابراین ذرات روح می توانند با کمک ذرات مادی خواص جالبی را به دست آورند که از انجمله حرکت در فضا و زمانی است که نه تنها از لحاظ کلاسیکی بی معنی است حتی از لحاظ مکانیک کوانتمی ذرات مادی نیز قابل توصیف نمی باشد و تنها با استفاده از یک مکانیک کوانتمی غیرمادی می توان آنرا توضیح داد.
نظرات 3 + ارسال نظر
yasser پنج‌شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ق.ظ http://moafagiyat.blogsky.com

سلام وب خوبیه و مطالب علمی هستش و من
قبولت دارم

eli پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:37 ق.ظ http://lovely137.parsfa.com

kheyli top bud

anishtain313 یکشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:34 ب.ظ http://koppa.mihanblog.com/

سلام خسته نباشید .

ببیخشید میشه منبع این مقاله رو ذکر کنید . چون بدون منبع متاسفانه ارزشی نداره و فقط یک مشت نوشه بیش نیست.

با تشکر از دوست عزیز .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد