فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

فیزیک ذهن

معرفی و تشریح رشته ای جدید به نام فیزیک ذهن

تقارن ذرات و انرژی ها

همانطور که در بخش های قبل گفتیم ذرات شامل مادی و غیرمادی می باشند و ذرات مادی و غیرمادی از طریق کوچکترین عضو خود بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند و در این بین ذراتی وجود دارند که خواص بسیار زیادی را به هر دو ذرات مادی و غیرمادی نشان می دهند و این ذرات حلقه ارتباط ذرات مادی و ذرات غیر مادی می باشند.

انرژی و توزیع آن در فضا را می توان به دو صورت تقسیم نمود : یکی انرژی مادی و دیگری انرژی غیرمادی که در حالت مادی ذراتی که به عنوان انرژی مادی تلقی می شوند دارای خواص مادی بیشتری بوده و به عنوان ذرات مادی تلقی می شوند مانند فوتون ها که می توانند به عنوان انرژی های مادی تلقی شوند. نوع دیگری از انرژی نیز وجود دارد که در این نوع از انرژی به دلیل اینکه ذرات وابسته به آنها خواص بیشتری از ذرات غیرمادی را دارند به عنوان انرژی های غیرمادی تلقی می شوند. انرژی های غیرمادی اغلب همان انرژی هستند که موتورهای رانش انرژی های مادی را به وجود می آورند. بسته های انرژی غیرمادی می توانند انرژی حرکتی خود را براحتی از فضای اطراف به دست آورند و با سرعتی بسیار بیشتر از سرعت نور در فضا حرکت نمایند. یکی از دلایلی که ما نمی توانیم ذرات غیرمادی را با دستگاه های خود ثبت نماییم متفاوت بودن زمان در درک ذرات مادی و غیرمادی می باشد ذرات مادی یا ذراتی که ما می توانیم آنرا ثبت و درک نماییم در زمان ما قرار دارند ولی ذرات غیرمادی در یک فضا و زمان دیگری قرار گرفته اند که ما هرگز نمی توانیم آنرا ثبت نماییم و برای ثبت آن باید از روش های اتساع زمانی بهره بگیریم که دست یافتن به آن بسیار مشکل می باشد.

با توجه به اینکه زمان در مورد ذرات غیرمادی کندتر می گذرد و تفاوت زمانی بین فاز مادی و غیرمادی با شدت بسیار زیادی از هم فاصله می گیرد تاثیرات ذرات غیرمادی بر ذرات مادی بسیار پیچیده بوده و تنها با توجه به اثرات بر روی فضای اطراف ذرات مادی قابل درک است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد